02 September 2012

happy birthday malaysia


 

Happy Birthday to Malaysia. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 55..Rasanya masih belum terlambat kot.. Sebagai rakyat Malaysia kita patut bersyukur k dapat hidup dalam keadaan aman damai. Ada negara tu nak tidur pon tak senang. So, jgn nak bangga-banggakan sangat negara orang tapi negara sendiri kita hina. Tak baik ok.

Betapa patriotiknya student2 di Badlishah,, semua kelas DIWAJIBKAN gantung Jalur Gemilang. Walaupun buat semua tu sebab terpaksa, tapi kitorang ada effort k. To Malaysia, semoga menjadi sebuah negara yang maju dan aman damai selalu. Support Our Malaysia.


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-55

18 August 2012

aidilfitri tiba lagi




Berlalulah sudah Ramadhan, sebulan berpuasa, tiba Syawal kita rayakan, dengan rasa gembira...
Assalamualaikum..Saya nak ucapkan... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... MAAF ZAHIR DAN BATIN... Kepada semua yang mengenali diriku yang kerdil ini,, maafkan saya ye kalau ada terkasar bahasa terlanjur bicara.. Saya ni manusia biasa je,, mesti ada kesilapan yang saya lakukan.. Kepada anda-anda di luar sana,, kesalahan dan kesilapan anda pada saya,, saya maafkan dengan hati yang sangat terbuka.. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi menerima diri saya yang serba kekurangan ini. Buat family yang tercinta,, maaf kalau ada buat salah..[memang ada pon sebenarnya].. Akhir kata,, ambillah setiap keberkatan pada Aidilfitri kali ini.

29 June 2012

happiness


 


You can't buy hapiness but you can buy ice-cream,,
which kinda the same thing..

06 April 2012

i-city is the best

Wah..Entry aku tak habis-habis tentang gi holiday kan.. Nampaknya family aku suka sangat pergi jalan-jalan kan.. Aku apa lagi..Hiakkkk.. Hari tu aku pegi KL * aktiviti wajib setiap tahun * ... Abah ada benda nak settle so tak sempat nak pegi jalan-jalan kat tempat lain.. So disebabkan aku teringin sangat sangat nak gi I-City tu,, dia pon bawak la.. Serious masa sampai kat sana memang tak sama macam mana aku bayangkan.. Apa yang aku bayangkan tersasar jauh dari landasan * aku bayangkan tempat lagi indah* hahahh.. Tapi tak pa..Tempat tu still indah.. Apalagi bila malam hari tiba, Aku and family lepak kat sana sehari suntuk kot.. Dalam snow walk pon dah berjam-jam.. semua game dalam snow walk aku try... aku takkan lepaskan peluang try game tuh.. walaupon adik aku kata macam budak-budak.. it's ok.. di malam hari jalan-jalan around i-city.. berwarna-warni..

Nak naik jugak :(





Happy Family always.. Muahh..



// Nak skodeng sapa tuh //



Naik kereta api tak ajak..tak pa



Such a nice view at night



Haha..na pose sorang-sorang yer // jgn harap !



Yang berbaju oren tengah tahan sejuk tahap ////////



Cantik rumah.. Tak nak jemput masuk ka ??



Jom meeting di dalam igloo



2 benda kaler biru + putih kat belakang tu kawan I tau



Terowong ke masa hadapan

31 March 2012

kuching, sarawak

Last school holiday [ December 2011 ] I went to Kuching Sarawak
Have a nice trip there and really enjoy myself..
Such a nice experience..

Hepinye. tak sabar nak ke Kuching nampak cik adik berdua ni
* atas flight *


Matahari yang memancar tidak menghalang kami untuk 'posing' .
Walaupun penat berjalan 'round' Kuching tapi gambar
tetap kena 'snap'
* kat tepi jalan di Kuching *


Jauh berjalan perut pun lapar. Jumpa kedai tepi jalan.
Dah tak fikir banyak terus 'decide' makan kat situ.
Boleh tahan la
* kat tepi sungai Riverfront *


Tak da sapa ka nak peluk aku ?
Tak pa la peluk tiang pon jadi la.
* dalam Cultural Village *


Bukan excited nak study sejarah orang ulu tapi
excited panjat tangga naik atas rumah tu sebenarnya.
* depan rumah Orang Ulu dalam Cultural Village *


Stail dak aku posing dengan adik kesayangan aku tu.
* dalam sebuah rumah di Cultural Village *


Wah ! Indahnya pemandangan tu. Kalau la air terjun tu kat
rumah aku, dah lama aku 'terjun' mandi.
* kat tepi air terjun juga dalam Cultural Village *

5 versus 1
Kenapa ?? Cuba fikrlah..
* di waktu petang di Riverfront *

Amboi. Orang lain penat berjalan, si kenit ni senang-senang
tido pulak.
* Riverfront *

Amboi adik tenung Kuching tu macam nak makan ja.
Nak amik bawa balik rumah ka.
* Muzium Kuching *

Picture yang di'snap'kan oleh tourist guide
kami yang setia.
* penjara lama atau  bekas Muzium Polis *

Teropong apa tu Cik Syazliani??
Nak tengok jugak.
* Cultural Village *

Rumah ni katanya berfungsi sebagai tempat
untuk mengadakan mesyuarat.