27 December 2010

Berubah-Ubah Niat

Seorang pemanjat kelapa berada dalam keadaan yang sangat bahaya. Ketika dia berada di puncak pokok kelapa, ribut melanda beserta angin kencang sehingga kakinya tergelincir, tetapi dia sempat berpaut pada pelepah kelapa yang terjuntai.

Keadaannya seperti telur di hujung tanduk. Dalam keadaan yang genting itu dia berseru, "Ya Allah, selamatkanlah aku daripada jatuh. Jika selamat, aku akan sedekahkan seekor lembu untuk orang miskin."

Sejurus kemudian, tangannya dapat berpaut kembali pada batang pokok.

Namun ribut masih bertiup kencang. Keadaannya walaupun agak lebih baik daripada sebelumnya, tetapi masih lagi belum selamat. Berpaut sekuat-kuatnya pada batang pokok, dia berseru lagi, "Ya Allah, sekiranya Engkau selamatkan aku daripada jatuh, aku akan sedekahkan seekor kambing untuk orang miskin. "

...bersambung...

10 December 2010

Auucakkk !!

aaucak..sayang mama...sayang papa...ahhhhh...bowink.....deyh..dah lama aq x on kan.. mlas ar...pnat..haha... x sbaq nak tnggu skolah bkak..smangat study lar ktakan..tngok ar spa..haha...aqdeyh..dh xtaw nk tlis apa..otak kring..tarak idea langsung..mrapu jer aq niey...wani oh wani sdar lar kamu dr mimpi yang x brfaedah ni..

29 November 2010

oliDAY..


  sok bleyh pi jaln-jalan..even just 3 ari je p0n xpe lar..yang penting aq tak terperap dlam umah jer..hehe..idop ni x bleyh ar trkurung lam umah jer..msti kna kluaq gak...bak kata org jauh prjalanan luas pandangan..hehe..epi nyer..




16 November 2010

da sko0l..

grr...da sk0ol is off..so bowinx..what i'm gonna to do ?? tba msanyar untuk aq bace bku awal..(i think so)..cause next year i nk amik PMR da..arrr..asl cpat sgt..rse bwu ms0k form 1..nape cpat sgt...pergh...skarang nieyh aq xleh men-men dlm brstudy..hrus serious...yup..edop wani...

P
M
R

2011..

azam pd 1.1.11 ialah :
ntuk study btul-btul...and always wat preparati0n awl..
so that i xkn klam kabut last mnit..

here i come PMR 2011
.
.
.
.
.
.
.
kputusan yng mndbrkn
.
.
.
.
.
.
NUR SYAZWANI BINTI MD JAILANI
.
.
.
.
.
.
kputusannya ialah
.
.
.
.
.
.
.
8A
yeah !!!
happy

28 October 2010

gUd luck Fwen !!

ha..ha.. exam dh dkat..camner nieyh..tp kali ni aq btoi2 dh ready..x sbr tol...InsyaAllah...msti bleyh jwb...hrp-arap larh erk..tmn-tmn doakanlah sahbat mu ini..

23 October 2010

nEver fEar..bEing Y0ur bESt..

sing to the stars
tell them ur secrets.

dream great dreams
and don't be afraid
to chase them


live boldly
love passionately
stand on ur toes
and tickle the sky


throw urself into the w0rld
b brave but not foolish

expect no more from other
than u r willing to give

b generous with ur talents
ur time
and ur heart

never fear being ur best
kn0w that to me u already r

above all
know this ;
should ever u fall
my l0ve will catch u
n bring u safely home

exam..

Argh..Exam dh dkat ar...camne nieyh..Tp aq dh wat preparetion dh..smangat tol kli ini..aq akn pstikn this time aq brada di ats....ade lar...

bkti usha aq..haha..