24 October 2011

Fizik

Salam sejahtera n Salam muhibah..
Ari ni saya na kasi 1 citer wat korang sumo..
Baru2 ni bakal cg fizik kitorang suruh buwat 1 citer yg ade kaitan dgn fizik..
Citer pnnya citer ade lar 1 group ni mng..
Citer diorang bermula mcm ni..

Satu ari ade sorang prmpuan nama dia Lisa (bukan name sbenar)..Dia marah kat bf dia..Oleh itu,,
dgn xsngaja dia trbunuh bf dia..Mula-mula dia cba tnggelmkan bf dia tp xbole sbb
laki tu less dense than water.. So,,dia ikat laki tu kat benda berat..Laki tu pon tenggelam..
Lepas tu Lisa pon larikan diri kalo x msti lar kna tngkap ngan polis...Lisa pon lari dgn skuat ati dia..Apabila dia pnat dia pon naik skateboard yg menggunakn konsep geseran..
Then Lisa panjat tngga hingga ke tingkat atas skali..Pas2 dia turun ke bwh dgn lift..
Bila dia smpai kat bwh dia nmpak cahya n dgr bunyi siren..Lisa tahu sbntr lg dia akn dtangkap polis..

Cam2 lar citer nyer..Aq pon xtaw samada dia btol kna tngkap polis ke x..
Aq dh highlight insiden yg ade kaitan ngan fizik..
So korang smua hayati lar citer bdx klaz aq ni yeh..

22 October 2011

Kejayaan

Assalamualaikum..
Salam 1 Malaysia..
Apa itu kejayaan ??
Adakah kejayaan penting dalam hidup kita..
Jawapannya of course yes..
Kejayaan sangat penting untuk menjamin masa depan kita..

Ada sesetengah orang masing runsing adakah dia dapat mencapai kejayaan yang diingini..
Hah..langkahnya sangat simple..

1. Kena taw matlamat dan impian
Cth: Kalau tahun tu form 3, so matlamat dia mestilah na dpt straight A's dalam PMR kan ??

2. Kena taw cita-cita
Setiap org kena cari satu cita-cita yang ingin d'capai dan djadikn sebagai kerjaya tetap satu ari nanti..
Cita-cita tu mestilah sesuai dgn kemahirn dan minat kita..Kalau dia na jdi doktor pastikn dia bole bawa subjec sc dgn baek..Dan yg paling pnting skali cita-cita xbole lar slalu berubah..Itu xtetap pndirian namanya..

3. Pandai berkawan
Apabila na kwn kena la pndai..Bukan brmksud kwn dgn org bijak je tp kwn dgn org yg ada sahsiah trpuji dan yg bole bg dorongan kat kita na capai kejayaan..xkesahlar kalau dia xbrapa pndai,,asalkan dia sudi brusaha brsama kita ntuk capai kjayaan pon da cukup..

4. Berusaha
Dalam apa-apa prkara yg kita lakukan mstilar kena berusaha kalau xcamna na capai kejayaan kan

So kwn-kwn berusaha lar untuk mencapai kejayaan dalam idop kita..Semua ni ntuk masa depan kita jugak bkn org len..Kalau korang perlukan apa-apa bantuan,,saya sudi membntu k..

Chaiyokk !!

20 October 2011

Gembiranya

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buwat seluruh rkyt tnh Malaysia..
Hari ni hari yg paling menggembirakn dlm idop aq..
Sebab apa??
Hah..
Hanya yg brkenaan je taw..
Wat wahida, hazwani, rasyidah, nazirah, dzariz, ilyia, ain n intan..
korang sahbat aq dunia akhirat..
walaupon kalo ditkdirkn taon dpn kta xsame klas..
tapi aq xkn lupekn korang..
3 taon prknlkn kiter..
aq da knal sgt sikap dan ragam korang..
kelemahan & kelebihn yg kta ada
mnjadi pelengkp dlm idop kta..

Ever n ever kita adalah kawan sejati selamanya..
Hope this friendship will last ever n ever..